meditationer

mit nervesystem er tit på overarbejde – kender du det? 🧠

min hjerne er tit på overarbejde. “uh, det kunne være fedt at lave det her! eller hvad med det her?”
#sympaticusoverdrive

og selvom jeg ELSKER at få en masse idéer og føre nogle af dem ud i livet (se bare her), så har jeg også brug for RO (især som mama til en lille dejlig en). mit nervesystem kan simpelthen ikke holde til at være på, på, på. og det er det, der sker, hvis ikke jeg – aktivt – sørger for at få ro i mit system. aktivere parasympaticus – den del af nervesystemet der aktiveres, når vi trækker vejret roooooligt og føler os afslappede og afspændte.

 

der er ikke én rigtig måde at meditere på 🧘🏻‍♀️

for mig foregår meditation ikke altid på den klassiske måde med benene i lotusstilling, hænderne på knæene og lukkede øjne (lol, who am i kidding!). som regel sætter jeg en guidet meditation på fx min egen og går en tur eller spiser morgenmad – som mor til en lille bølle har man bare ikke altid tid til at sidde for sig selv i 20 minutter. og det er ok.

der er ikke én rigtig måde at meditere på. find den måde der passer til dig. måske er det at høre en guidet meditation imens du danser. eller laver yoga. eller drikke en kop te. eller imens du er i bad. eller noget helt tredje. mærk efter hvad der virker bedst for DIG – for det er den rigtige måde.

 

støtte til dig på din hjerterejse 🙏🏼

meditationerne er lavet for at støtte DIG på din hjerterejse. måske er du lige begyndt, måske har du haft kontakt med dit hjerte i længere tid. det er egentlig lige meget. du kan altid bruge meditationerne til din hjerterejse – til at connecte dig til dit fine hjerte. til at give dig selv en (velfortjent!) pause i løbet af dagen, hvor du lige tjekker ind med: “hvordan har du egentlig?  hvad har du brug for? er du på rette vej? har du brug for at få sagt noget højt?”

dit hjerte er SÅ klogt, men det kræver, at du tager tid til DIG. og det er netop det, meditationerne kan hjælpe dig med.

 

hvilken meditation passer til dig og dine behov? 💗

lær at lytte til dit hjerte
(kan også bruges hvis du godt ved, hvordan du lytter til dit hjerte, men at du har brug for at blive mindet om, at du kan bruge dit fine hjerte som guide i livet)

ELSK det hele – elsk HELE dig
(til dig der har svært ved dit lys – eller dit mørke.. som ikke føler at HELE dig er velkommen og tryg i den her verden.. at du er nødt til at gemme noget af dig selv.. her vil meditationen hjælpe dig med at elske HELE dig – og dermed give dig trygheden til at stå ved dig og ALT du er!)